Tuesday, October 19, 2010

مالیات بر ارزش افزوده منبع درآمد شهرداری

مالیات بر خرید آپارتمان کرج  ارزش افزوده یک منبع درآمدی قابل اتکا برای شهرداری است .
معاون مالی و اداری شهرداری تهران ضمن رهن آپارتمان سراب  بیان این مطلب گفت: 5/1درصد مالیات بر ارزش افزوده مربوط به عوارض آموزشگاه فنی وحرفه ای  شهرداری است و درآمد مزبور موجب ثبات در برنامه اجاره مسکن یزد  ریزی دولت و همچنین شهرداری برای خدمات مورد نیاز کشور می شود.

به گزارش روابط عمومی معاونت مالی طراحی سایت حرفه ای  و اداری، پورزرندی افزود: اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده منجر رهن مسکن کرج  به شفافیت در بازار و حذف دلالان و واسطه گران سودجو خواهد شد که این شفافیت در بازار، به نفع دولت و مردم و شهرداری است و همه از اجرای آن سود خواهند برد. وی با اشاره به آثار سیستم پیغام گذاری  مثبت اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده گفت: این قانون در واقع فصل جدید در  سیستم مالیاتی اجاره آپارتمان هشتگرد  کشورهای جهان است که در ایران نیز عمری 30 ساله دارد.
پورزرندی گفت: لایحه مالیات ب  رهن آپارتمان تبریز ر ارزش افزوده در سال 1360 به مجلس ارائه شد، اما به دلیل شرایط شرکت های خودرو سازی  خاص اقتصادی و جنگ، این لایحه در آن شرایط حالت قانونی به خود نگرفت. وی تاکید کرد: روح و ذات قانون مالیات بر ارزش افزوده، حمایت از تولید است. چرا که چنین سازوکاری، اخذ مالیات و عوارض را از بخش تولید به بخش مصرف سوق می دهد و در نتیجه منجر به اصلاح الگوی مصرف و فروش زمین یزد کاهش میل به مصرف گرایی و افزایش توان پس انداز جامعه خواهد شد
نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران با اجاره مسکن سمنان  انتقاد از گزارش دهی ضعیف سازمان نوسازی شهرداری از اقدامات صورت گرفته در ویلا رشت  مورد نوسازی بافت های فرسوده، گفت: متاسفانه این سازمان در ماموریت های خود موفقیت لازم را
نداشته است.

حسن بیادی با اشاره به اینکه مدت واحدهای صنعتی  قابل توجهی است که سازمان نوسازی گزارشی از عملکرد خود ارائه نکرده است گفت: سازمان نوسازی یکی اجاره آپارتمان شاهرود  از سازمان های مهم شهرداری است که متاسفانه در ماموریت های خود موفقیت لازم را نداشته و شورای شهر تهران در این مورد رضایتی ندارد.
وی ادامه داد: از نظر شورای فروش آپارتمان تبریز  شهر این سازمان در تحقق اهداف اصلی و پروژه های مشارکتی آغاز شده تاکنون موفق نبوده و نتوانسته مشارکت لازم مردم را جلب کند.
نایب رییس شورای شهر تهران یادآور شد: در حال حاضر مردم در بحث نوسازی بافت های فرسوده از پروژه های سازمان نوسازی شهرداری جلوتر هستند.
به گفته وی، این ایراد به شورای شهر تهران وارد است که در مورد نظارت بر اجاره مسکن شمال تهران  عملکرد این مجموعه ضعیف عمل کرده است.
بیادی تصریح کرد: سازمان نوسازی، دفاتر منطقه ای را برای همکاری بیشتر با مردم و بخش خصوصی ایجاد کرده اما هنوز در این مورد نیز گزارش مشخصی به شورای شهر تهران ارائه نشده است.
وی خاطر نشان کرد: موضوع بافت های فرسوده و شهدای عملیات مرصاد  انجام اقدامات اصلاحی در آن جدای از برنامه سازمان نوسازی است؛ چرا که در مورد بافت های فرسوده تنها یک پارامتر و نیز یک دستگاه اجرایی نمی تواند اثرگذار باشد و باید همه ارگان های مسوول پای کار بیایند.


محمدعلی نجفی، عضو شورای شهر تهران در این رابطه از آغاز مذاکره با وزارت کشور خبر داد و گفت: به تازگی شورای شهر روزنامه استان سمنان  تهران پیشنهادی را به وزارت کشور و مجلس ارائه کرده است که براساس آن فرمانداری های شمیرانات، لواسان و شهرری در فرمانداری کل استان تهران ادغام می شوند.
به گفته وی، این تصمیم اخیرا در جلسه ای  خرید زمین شیراز غیررسمی از سوی اکثریت اعضای شورا اتخاذ شده و برای بررسی به وزارت کشور پیشنهاد شده است. عضو شورای شهر تهران به دنیای اقتصاد گفت: قرار است یکی از اعضای شورای شهر تهران بر اساس این پیشنهاد مذاکراتی را با وزارت کشور آغاز کند. نجفی البته در عین حال به تمایل دولت به جداکردن شهرری از تهران نیز اشاره و تصریح کرد: هرچند به نظر نمی رسد که در این مورد با وزارت کشور به تفاهم برسیم، اما به هر حال شورای شهر تهران نظر کارشناسی خود را در مورد موضوع شهرری مطرح می کند.
وی از سوی دیگر به انجام مذاکراتی از سوی مهدی چمران، رییس شورای شهر تهران با برخی نمایندگان مجلس اشاره کرد  ویلا نور  و با بیان اینکه بسیاری از نمایندگان مجلس با جدا شدن شهرری از تهران مخالفند، اظهار امیدواری کرد که پیشنهاد ادغام فرمانداری های شمیرانات، لواسان و شهرری با فرمانداری تهران به جای استقلال این بخش ها  مورد قبول واقع شود. نجفی با این توضیحات در عین حال تاکید کرد که تلاش شورای شهر تهران برای ابقای شهرری در پایتخت فقط برای جلوگیری از ضایع شدن حقوق مردم شهرری و پیدایش مدیریت چندگانه در پایتخت است. به گفته اعضای شورای شهر تهران در ماشین آلات صنعتی  حال حاضر بودجه ای از سوی  ماشورای شهر هر سال برای رهن مسکن کرج شهرری اختصاص داده می شود که بسیار بیشتر از میزان درآمدهای این منطقه از تهران است، بنابراین با جداشدن شهرری از تهران و قطع دسترسی آن به بودجه شهر تهران مردم منطقه متحمل هزینه های سنگین خواهند شد و از سوی دیگر ارائه خدمات شهری در شهرری نیز با کیفیت پایینی صورت خواهد گرفت. به گزارش دنیای اقتصاد ، پیشنهاد ادغام فرمانداری شهرری در فرمانداری تهران در حالی از سوی شورای شهر تهران مطرح می شود که به تازگی طرح استقلال شهرری از اجاره آپارتمان  تهران از سوی برخی از نمایندگان مجلس مطرح شده است و زمزمه هایی در مورد اجرای این طرح نیز در دولت شنیده می شود. بر اساس این پیشنهاد رهن آپارتمان سراب  قرار است شهرری از تهران جدا شده و دارای شهرداری و شورای شهر جداگانه شود. پیشنهاد دهندگان طرح استقلال شهرری از تهران معتقدند در حال حاضر به علت جدابودن فرمانداری شهرری از فرمانداری تهران تصمیماتی که در شورای شهر تهران گرفته می شود گاهی در بررسی نهایی در فرمانداری شهرری پذیرفته نمی شود. این در حالی است که ممکن است چنین طرحی در فرمانداری تهران تایید شده باشد که در نهایت این به مشکل جدا بودن فرمانداری شهرری از تهران برمی گردد که طرح های شهرداری تهران را برای این منطقه از تهران با مشکل مواجه می کند. به اعتقاد این افراد در این شرایط اجاره آپارتمان یزد  جدا شدن شهرری از تهران و تاسیس شهرداری و شورای شهر جداگانه برای آن راهی است برای پایان دادن به مشکلات طراحی حرفه ای شبکه  ناشی از فرمانداری های چندگانه، اما از سوی دیگر اعضای شورای شهر تهران با تاکید بر حفظ منافع مردم شهرری و لزوم وجود مدیریت یکپارچه شهری در مقابل، پیشنهاد ادغام فرمانداری های جداگانه در فرمانداری تهران را مطرح کرده اند.
چمران: اشکال علمی دارد
به اعتقاد مهدی چمران، رییس شورای شهر تهران استقلال شهرری از تهران در واقع گامی دستگاه تست مقاومت بطری  در جهت تخریب پایتخت است که از نظر علمی نمی تواند درست باشد. وی با تاکید بر لزوم یکپارچه شدن فرمانداری های تهران، به دنیای اقتصاد گفت: ممکن است شهرری از نظر کنترلی نیازمند داشتن دستگاه های جداگانه انتظامی باشد اما به طور قطع این بخش از تهران از نظر اداری و سیستمی باید هماهنگ با تهران و خرید کارخانه تبریز  دارای یک فرمانداری مشترک با آن باشد وی در این مورد به سابقه جدایی چهار دانگه از تهران اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر  نمایندگان چهاردانگه به خاطر وجود مشکلات ناشی از جدا شدن این منطقه از تهران تقاضای الحاق مجدد به پایتخت را دارند.
.

No comments:

Post a Comment