Sunday, September 5, 2010

شهردار اهواز: واحدهاي مسكوني منطقه منبع آب ايمن نيستند جابه‌جايي سكونت‌گاه‌هاي غيررسمي

  محمدرضا شمسايي امروز در حاشيه بازديد از واحدهاي مسكوني ساخته شده براي جابه‌جايي سكونت‌گاه‌هاي غيررسمي منطقه منبع آب اهواز اظهار داشت: براي جابه‌جايي ساكنان مناطق حاشيه‌اي بايد سالانه حداقل 1000 واحد ساخته شود نه اين‌كه در مدت سه سال تنها 200 واحد مسكوني براي ساكنان سكونتگاه‌هاي غيررسمي ساخت.
وي افزود: شهرداري اهواز براي ساخت هر واحد جديد پول نقد هزينه كرده و در واقع حداقل براي هر واحد سه تا چهار ميليون تومان اعتبار به صورت رايگان تامين كرده است.

شهردار اهواز خاطرنشان كرد: استانداري خوزستان نيز براي ساخت هر واحد حدود 2 ميليون تومان اعتبار به صورت بلاعوض تقبل كرده است. بقيه اعتبارات نيز توسط خود مالكان و از طريق دريافت وام تامين شده است.

وي اظهار كرد: تا پيش از اين سازمان نوسازي شهرداري اهواز پيش از اين وجود نداشت كه در حال حاضر با تشكيل اين سازمان، به آساني مي‌توان موضوع و مشكلات موجود را در اين بخش سامان‌دهي كرد ولي بايد ببنيم اعتبارات موجود به ميزاني هست كه بتوان با آن منازل مسكوني را براي مردم ساخت يا نه؟


شمسايي با اشاره به وضعيت سكونت‌گاه‌هاي غيررسمي در منطقه منبع آب گفت: سكونت‌گاه‌هاي غيررسمي منطقه منبع آب از مشكلاتي است كه شهرداري اهواز با آن رو به رو است. متاسفانه از سال‌هاي گذشته افراد در هر مكان و به هر شكلي واحدهاي غيرمجاز ساخته‌اند و هيچ راهي براي حل اين مشكل وجود ندارد. جابه‌جايي واحدهاي مسكوني از سكونت‌گاه‌هاي غيررسمي به مناطق جديد تنها راه حل اساسي براي حل اين مشكل محسوب مي‌شود.پاسدار

0121


وي افزود: واحدهاي مسكوني در اين مناطق از نظر ايمني با مشكل رو به رو هستند. اين واحدها از نظر سازه‌اي در شرايط مطمئن و ايمني نيستندشهید.

شمسايي مديريت پسماند را از برنامه‌هاي كوتاه‌مدت شهرداري در اين منطقه برشمرد و خاطرنشان كرد: از روز گذشته سيستم مكانيزاسيون در منطقه‌هاي پنج و هفت راه‌اندازي شده است. با توجه به مشكل تردد خودروهاي طرح مكانيزاسيون از اين مناطق گاري‌هايي براي اين طرح در نظر گرفته شده است. اين گاري‌ها توانايي تردد در كوچه‌هاي باريك اين مناطق را دارند گردان.

وي افزود: خودروهاي چهار و هشت تني طرح مكانيزاسيون مي‌توانند در خيابان‌هاي باريك تردد داشته باشند ولي براي كوچه‌هاي بسيار باريك اين مناطق راه ديگري وجود ندارد و تنها مي‌توان از گاري‌هاي دستي براي حمل زباله استفاده كردشكنجه.

شمسايي اظهار داشت: در منطقه منبع آب در زمينه آب‌هاي سطحي مشكلي وجود ندارد ولي از اطراف اين مناطق كه داراي شيب هستند، آب‌ها را به سمت پايين هدايت مي‌شوند و به اين ترتيب مناطق پايين‌دست با مشكل روبه‌رو هستند سرلشکر.

وي گفت: بيشتر افراد ساكن در منطقه منبع آب افراد ضعيف و كم درآمد جامعه هستند. اين افراد به دليل نداشتن توانايي مالي، در اين مناطق اقدام به ساختن مسكن مي‌كنندسوسنگرد.

شمسايي تصريح كرد: اگر دولت بتواند مشكلات اعتباري را حل كند قطعا در زمينه حمل زباله در اين مناطق آمادگي خود را اعلام مي‌كنيم. در سال گذشته اين موضوع امكان‌پذير نبود و ما از اعتبارات مسكن مهر اين اقدامات را انجام داديم.

وي با تاكيد بر اين‌كه در 6 ماهه آينده مشكلات حمل زباله در مناطق مسكوني منبع آب را حل مي‌شود، اظهار داشت: با سيستمي كه هم اكنون در اين مناطق راه‌اندازي شده است به شما قول مي‌دهم كه اين مشكل تا 6 ماه آينده حل مي‌شود.

No comments:

Post a Comment